Biznis ide dobre. Všetko funguje. Tak v čom je problém?
⭕Veľakrát pri riadení firiem som sa pristihol pri jednej myšlienke. Naozaj všetko bolo v poriadku. Malo to vždy iba taký malý háčik.
Je jedno, či zachraňujete pekáreň v Senici, rozbiehate IT biznis v Čadci alebo reorganizujete firmu v Žiline. Existuje jeden špecifický priestor, o ktorom netušíte. Ak o ňom viete, necítite potrebu mu venovať čas a energiu.
Aký to je priestor? Slepý.
⭕Je pochopiteľné, že pri skladaní tímu podvedome preferujete ľudí, ktorí sú vám podobní, vyznávajú podobné hodnoty a na riešenia problémov sa pozerajú obdobne ako vy. Vtedy ide všetko ľahšie. Stále je tu ten háčik.
Rovnaké hodnoty v tíme sú fajn, hoci pozitíva vidím aj v hľadaní spoločných hodnôt. Zvyšná podobnosť iba zhoršuje slepé miesta. Len samotné uvedomenie slepých miest je mega posun. Viete si predstaviť, ako veľmi zmení reálne pokrytie tohto celého priestoru?
Pre biznis to považujem za veľmi potrebné.
?Pokryte priestor slepých miest.
?Nájdite niekoho, kto sa na situácie pozerá inak. Možno sa vám to nebude páčiť, no ak to ustojí vaše ego, ste na dobrej ceste.
Ako to docielite?
Pravdepodobne si spomeniete na situácie, kedy ste sa v práci stretli s ľuďmi, ktorí sa vám zdali absolútne odlišní svojim spôsobom myslenia a práce.
Každý z vás má silné stránky. Máte vlastnosti, ktoré sú vašimi zdrojmi, o ktoré sa viete oprieť. Rovnako máte aj vlastnosti, kde je priestor na rozvoj. Ako to mám JA?
?Moja argumentácia je skôr logická než opretá o empatiu. Ak mám rozvíjať svoje myšlienky a riešenia, mám ich založené na dôkazoch a úplne mi chýba predstavivosť.
?Moje slepé miesta sú Empatia a Predstavivosť. V momente, keď som si to uvedomil, vedel som, kam sa nepozerám. Z toho vznikla potreba pokryť tento priestor. Môj slepý priestor.
Ako to máte VY? Máte slepé miesta a čo s nimi robíte?