Ako zvládať konflikty v tíme a nepotopiť loď

Ako zvládať konflikty v tíme a nepotopiť loď

98 % HR manažérov rieši vo svojej práci konflikty na pracovisku. Firmy s vysokou mierou konfliktov čelia častejšiemu odchodu zamestnancov, zvýšenému počtu PN-iek a absencií, neproduktívnemu využívaniu času.

Štúdia spoločnosti Employee Development Systems (EDS) odhalila, že až 81 % HR profesionálov zažilo odchod zamestnanca kvôli konfliktu, a 77 % potvrdilo zvýšenú absenciu ako dôsledok nezhôd na pracovisku.

Čo často spôsobuje tieto konflikty?

– Egosúboje a zrážky osobností (86 %)
– Slabé vedenie (73 %)
– Nedostatok úprimnosti (67 %)
– Stres (64 %)
– Zrážka hodnôt (59 %)

Avšak, keď sa konflikt rieši efektívne, môže byť katalyzátorom pozitívnych zmien. V organizáciách, kde HR úspešne zvládlo konflikty:

57 % zaznamenalo lepšie riešenie problémov,
31 % nárast motivácie,
77 % väčšiu toleranciu,
40 % zvýšenie výkonnosti tímu.

Ako môžete efektívne riešiť konflikty vo vašom tíme?
Edie Heste, špecialistka na riešenie konfliktov, radí nasledujúce kroky:

1. Stanovte termín na vyriešenie konfliktu.
2. Nájdite spoločný bod, na ktorom sa všetci zhodnú.
3. Povzbudzujte ľudí, aby sa sústredili na to, čo sú ochotní prijať.
4. Žiadajte zamestnancov, aby špecifikovali svoje preferencie, nie požiadavky.
5. Vymieňajte si role a pohľady.
6. Povzbudzujte objektívny a profesionálny prístup.
7. Posilňujte sebavedomie zamestnancov.
8. Ak všetko ostatné zlyhá, zvážte využitie mediátora.

Ako lídri máte zodpovednosť vytvoriť kultúru, kde konflikty neničia váš tím, ale naopak, posúvajú ho ďalej.

Máte stratégiu ako efektívne riešiť konflikty vo svojom tíme? Poďme sa o tom porozprávať na 30-minútovej úvodnej konzultácii – https://lnkd.in/erfdzzxc