Biznis vs Šmejdi

Biznis verzus Šmejdi. Aký je medzi rozdiel, ak vôbec ?

Príklad z praxe. Sedím u klienta a počúvam, ako hovorí:
„My sme špecifický segment, náš biznis nie je bežný a je v ňom veľa šmejdov a podvodníkov.“
Čo na to ja? OK, krypto nie je bežné odvetvie, ale za uplynulý týždeň to počujem už tretíkrát.

Vždy to smeruje k tomu, že zákazníkov treba edukovať a vysvetľovať, čo je skutočnou podstatou a hodnotou.

Pred 25 rokmi som riešil podobné úvahy v pekarine. Kto nám kazí dobré meno a prečo s ním musíme bojovať. Pred 15 rokmi som mal podobný prípad v IT segmente a to isté pred 7 rokmi v stávkovom biznise.
Vždy to bol špecifický biznis a mali niekoho, kto ho znevažoval svojim podvodným prístupom ?. Náhoda?
Riešili sme nepoctivé praktiky a šmejdov. Je to určite potrebná a záslužná práca. Len zvážme, koľko energie tomu venovať. Nemala by to byť priorita číslo jedna.

Keď som robil obchodníka tesne po revolúcii, jedna šéfka obchodu mi jasne vysvetlila, že ona už mala dávno 18 a vie sa rozhodnúť. Paráda! Dobre pre mňa.

Mám pre seba jednoduchý záver. Informovanie zákazníka o podvodnom konaní na trhu je dôležité. Ale ak už mal 18, tak sa vie rozhodnúť aj sám, za čo minie svoje peniaze.

Áno, stane sa, že človek naletí. A iný možno uverí aj niekomu, kto pred vypredanou halou nadšene vykrikuje, že určite dokážete všetko na svete.
Nech sa páči, veď vlastníme občiansky preukaz a vieme sa rozhodnúť. Tak sa pokojne prebehnime aj po žeravom uhlí. Možno to pomôže. Minimálne nastane uvedomenie? Alebo sa doslova a do písmena popálime.
Na teambuildingu vo Švajčiarsku kráčali po žeravých uhlíkoch. 13 ľudí skončilo v nemocnici